5 + 1 tipp a magasabb tesztoszteronszint érdekében!

2020-10-20

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

A tesztoszteron és annak természetes módon történő fokozása már hosszú évek óta kulcskérdésnek számít a sportolók körében.

A tesztoszteron, pontosabban annak mennyisége alapjaiban határozza meg az erőszintet, a regeneráció ütemét és úgy általánosságban a teljesítőképességet.

Nem meglepő tehát, hogy minden sportoló szeretné maximalizálni szervezete saját tesztoszteron termelését.

Ehhez kínálunk most egy kis segítséget.

5 + 1 tipp a magasabb tesztoszteron szint érdekében:

1. Kerüld az alkoholt!

Az alkohol nem a barátod. Több okból sem. Gyakorlatilag kizárólag üres kalóriákat tartalmaz, ráadásul rendszeresen fogyasztva csökkenti a tesztoszterin szintet. A rendszeres alkoholfogyasztás ugyanis károsítja a tesztoszteront termelő Leydig sejteket, valamint serkenti azon enzimeket a májban, amelyek a tesztoszteront ösztrogénné alakítják - ez gátolja az androgén receptorok előállítását is.

2. Egyél elegendő zsírt!

Sokan elkövetik azt a nagy hibát, hogy száműzik vagy minimálisra csökkentik étrendjükből a zsírforrásokat és kizárólag a fehérjékre és a szénhidrátokra alapozzák a napi kalóriabevitelüket.

Ez azért jelent többek között óriási problémát, mert a zsírok kulcsszerepet töltenek be a hormonháztartás szabályozásában. A kalória beviteled mintegy 30%-át érdemes zsírokból fedezni, azonban csakúgy mint a fehérjék és szénhidrátok esetében, az egyes zsírsavak sem egyformák, így nem is azonos hatást gyakorolnak testünkre. A kutatások szerint az egyszeresen telített zsírsavak és a telített zsírsavak fokozzák, míg a többszörösen telítetlen zsírsavak épp ellenkezőleg, csökkentik a tesztoszteron termelést.

Ezek alapján az alábbiakra érdemes alapoznod a zsírbeviteled:

  • Halolaj
  • Kókuszzsír
  • Tojás
  • Olívaolaj
  • Zsíros halak
  • Avokádó
  • Jó minőségű sertészsír és marhafaggyú

3. Fogyassz több keresztesvirágú zöldséget!

A keresztesvirágú zöldségek számos egyedi fitokémiai vegyületet tartalmaznak, mint amilyen az indol-3-karbinol.

Az indol-3-karbinol az utóbbi évek egyik legtöbbet vizsgált hatóanyaga, és a kapcsolódó kutatások szerint az ösztrogén túlsúlycsökkentő és kivezető, valamint az ösztrogén blokkoló folyamatainak támogatása lévén kedvezően befolyásolja a szervezet tesztoszteron szintjét.

Érdemes lehet tehát minden étkezésed mellé elropogtatni néhány darab brokkolit, karfiolt vagy kelbimbót.

4. Aludj többet!

A nem megfelelő mennyiségű és minőségű alvás negatívan befolyásolja a tesztoszteron termelést. A tesztoszteron ugyanis - hasonlóan a növekedési hormonhoz -, alvás során termelődik elsősorban.

Egy 2011-es tanulmány szerint azok a személyeknek, akik csak napi 5 órát töltöttek alvással, drasztikusan csökkent a tesztoszteronszintjük. Sőt, egy korábbi, 2007-es vizsgálat kimutatta, hogy azok a férfiak, akik csupán napi 4 órát alszanak, közel járnak a tesztoszteronhiányos állapothoz. A jó hír azonban az, hogy minden extra óra, amit alvással töltünk, átlagosan 15%-al növeli a tesztoszteron szintet.

Sportolók esetében napi 7-8 óra alvás tekinthető az optimális mennyiségnek.

Ha szeretnéd az alvásodból kihozni a maximumot, akkor figyelmedbe ajánljuk az egyik korábbi cikkünket: Aludj, hogy fejlődj

5. Dobd le a felesleges kilókat!

A zsírtöbblet - különösen a hasi zsír - csökkenti a tesztoszteronszintet. A zsírsejtek termelnek egy úgynevezett aromatáz enzimet, ami a tesztoszteronból ösztrogént szintetizál. Minél nagyobb túlsúllyal rendelkezel, annál magasabb lesz az ösztrogén- és annál alacsonyabb a tesztoszteronszinted. Ha viszont megszabadulsz a felesleges kilóktól, azzal csökkenteni tudod szervezetedben az aromatáz enzim aktivitását, így magasabb lesz a tesztoszteron szinted.

+ Használd ki az étrend-kiegészítőkben rejlő lehetőségeket!

Napjainkban számos fejlett étrend-kiegészítő hatóanyag áll rendelkezésre, amelyek természetes úton, a szervezet saját tesztoszterontermelését támogatva segítik az egészségesen magas tesztoszteronszint elérését.

Az egyik ilyen legnépszerűbb és legközkedveltebb hatóanyag kétségtelenül a D-aszparaginsav, vagy rövidítve a DAA.

A D-aszparaginsav egy természetes aminosav, ami a hagyományos tesztoszteron szint fokozókkal ellentétben a tesztoszteronszintézis hármas tengelyének mindhárom szintjére pozitív hatással van, vagyis fokozza az LH a GnRH és a tesztoszteron termelést egyaránt.

Állatkísérletek és humán vizsgálatok egyaránt igazolják a DAA tesztoszteronszint-fokozó hatását. Már igen hamar, 12 nap alatt mérhető változás volt megfigyelhető a mért hormon panelekben. [1]

Termékpalettánk összes tesztoszteronszint-fokozó formulájában megtalálható a D-aszparaginsav, mint hatóanyag.

Kiemelten a DAA Pro, a T/GH és a HOS tartalmazza ezt az igazán ígéretes komponenst.

DAA Pro

Forrás:

[1] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19860889/


Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!