6 tipp, hogy sikeres legyen a tömegnövelésed

2021-10-18

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Rengeteg ember küzd manapság az étvágyának féken tartásával, azonban akadnak olyanok is – főleg a testépítés világában, akiknek inkább a fejlődéshez szükséges mennyiségű tápanyag elfogyasztása jelent kihívást.

Összeszedtünk számukra, 6 egyszerűen kivitelezhető tippet annak érdekében, hogy nekik se legyen akadálya a fejlődésüknek!

1. Eddz többet!

A fizikai aktivitás jelentős mértékben növeli az étvágyat, ugyanis a szervezet a felhasznált energiát mindenképp „pótolni” akarja, és ezért fokozza az éhségérzet kialakulásért felelős hormonok szintjét. Iktass be heti 1 plusz súlyzós edzést és/vagy csökkentsd az edzéseid során alkalmazott pihenőidőket – ezzel növelve az edzéseid gyakoriságát illetve intenzitását.

6 tipp, hogy sikeres legyen a tömegnövelésed

2. Fűszerezd az ételeidet!

Bizonyos fűszerek izé, illata szó szerint „nyálcsorditó” hatással rendelkezik, vagyis a nyálkahártyára hatva a szájban, és a gyomorban elindítja az emésztést segítő nedvek termelődését. Étvágytalanság ellen tradicionálisan a cayenne-borsot, a mustárt, a gyömbért és a kakukkfüvet ajánlják, de természetesen csak olyan mértékben érdemes alkalmazni őket, amik még gazdagítják és nem elnyomják az általunk fogyasztott étel ízvilágát.

3. Figyelj a tálalásra!

Ha éppen nem vagy úton és nem dobozokból kell megoldanod a táplálékbeviteledet, akkor add meg a módját az étkezéseidnek. Teríts meg magadnak ízlésesen, és tálald esztétikusan az ételt. Egy színes, mutatós tányér, már önmagában is kedvet hoz az evéshez.

4. Többször egyél, keveset!

A testépítői táplálkozás alapja a napi 5-6 étkezés. Nem véletlenül. Napjában többször, „kisebb” adagokban, sokkal kényelmesebb elfogyasztani az aznapra előirt ételadagot.

Továbbá, érdemes könnyen emészthető élelmiszerekre alapozni a táplálékbevitelt, amik nem telítenek el túlságosan. Tehát a marhahús és a túró helyett, érdemes inkább előtérbe helyezned a csirkét és a halat, valamint a zabpehely helyett a rizskását.

5. Koronázd meg az étkezéseidet, egy kis extra snackkel!

Az étkezések befejeztével, rágcsálj el néhány szem olajos magvat. A csonthéjasok kellően magas energiatartalommal rendelkeznek, így jelentősen megtudják dobni a napi kalóriabevitelt. Ha nem kedveled az olajos magokat, akkor nagyszerű szolgálatot tehetnek az aszalt gyümölcsök, vagy a relatív magasabb kalória tartalommal rendelkező proteinszeletek, mint a Choco Pro!

6. Aknázd ki a tömegnövelőkbe rejlő lehetőségeket!

A tömegnövelők jó minőségű fehérjék és szénhidrátok keveréke, amelyek típustól függően, extra sportcentrikus hatóanyagokat is tartalmazhatnak. Gyakorlatilag koncentrált élelmiszerek, némi extrával megspékelve. Könnyen és gyorsan elkészíthetők, segítségükkel, bármiféle megerőltetés nélkül juttathatjuk szervezetünket nagy mennyiségű értékes tápanyaghoz. Elsősorban edzések után célszerű őket alkalmazni, azonban ha nehézséget okoz a napi meghatározott tápanyagmennyiség elfogyasztása, úgy napközben is fogyaszthatóak.

Termékpalettánkon több különböző típusú tömegnövelő formula is fellelhető, amik között mindenki megtalálhatja a saját igényeinek leginkább megfelelőt. Legnépszerűbbek közülük kétségtelenül a JUMBO termékcsalád tagjai, amik már számtalan edzőterembe járó személy fejlődéséhez járultak hozzá jelentős mértékben.