A táplálékkiegészítők fontossági sorrendje

2020-09-09

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Az étrend-kiegészítők piaca napjainkra rendkívül szélessé vált. Gyakorlatilag naponta több száz új termék jelenik meg, így nem könnyű eligazodni a termékek között és kiválasztani azokat, amikre valóban szükséged van a céljaid eléréséhez.

Hogy könnyítsünk ezen a dolgon a jobb átláthatóság kedvéért, készítettünk számodra egy egyszerű étrend-kiegészítő piramist, ami segíthet az eligazodásban. Ezen egyértelműen látni fogod, hogy mik azok a kiegészítők, amikre első körben gondolnod kell.

Fontos megjegyezni, hogy van egy nulladik szint is – ez a céljaidnak megfelelő étrend. Megfelelő étrend hiányában a kiegészítők sem fognak megmenteni a sikertelenségtől.

Legyen akár a célod izomtömegnövelés vagy szálkásítás, elsőnek az alapokat kell biztosítanod. Ezt láthatod az első két szinten. Ha ezeket kihagyod, vagy elhanyagolod, akkor a felsőbb szinten választott és alkalmazott étrend-kiegészítők sem érhetik el a céljukat. Ugyanígy, ha a „nulladik” szintet nem teljesíted, úgy az alap kiegészítők sem fogják éreztetni áldásos hatásukat.

Fontos, hogy megértsd: a táplálékkiegészítés nem egy egytermékes választás, hanem a céljaidnak és lehetőségeidnek megfelelően felépített program.

Lássuk a piramist!

Táplálékkiegészítők fontossági sorrendje

A piramis alján azok az összetevők állnak, amelyek a szervezet optimális és egészséges működéséhez feltétlenül szükségesek. Ez egy erősen ajánlott szint, minden sportoló (és nem sportoló) számára.

A második szinten, a fehérje és a tömegnövelő (fehérje és szénhidrát keverék) készítmények állnak. A fokozott fizikai aktivitás, sporttevékenység jelentős mértékben növeli a szervezet kalória illetve az izmok fehérje igényét. Ezt a megnövekedett igényt szilárd táplálékkal fedezni óriási kihívást jelent a legtöbb ember számára. A fehérje és tömegnövelő formulák segítségével könnyedén kiegészíthetjük az étrendünket, és biztosíthatjuk a szervezetünk működéséhez és céljaink eléréshez szükséges mennyiségű tápanyagot.

A harmadik egy jóval specifikusabb szint, mint az előző kettő. Az itt található termékeket ugyanis elsősorban céljaink függvényében érdemes alkalmazni. Szálkásítás során például nagyszerű szolgálatot tehet egy komplex zsírégető formula, amely több fronton is támogathatja a diétánk sikerességét. Izom- és erőszint növelésnél az egyik leghatékonyabb kiegészítő kétségkívül a kreatin, míg a regeneráció fokozásában az olyan sportcentrikus aminosavaknak van kitüntetett szerepe, mint a BCAA és a glutamin.

A piramis csúcsán az extra kategóriába tartozó termékek szerepelnek, mint a hormonoptimalizálók, vagy az edzés előtti formulák. Bár az ilyen típusú termékek óriási népszerűségnek örvendnek, egyáltalán nem létfontosságúak. Csak abban az esetben érdemes rájuk költeni, ha az alsóbb szinten található kategóriákat már kipipáltad.


Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!