Az étrendünk alapkövei - a vitaminok

2020-07-31

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Amikor táplálkozásról beszélünk, a legtöbb sportolónak csak a fehérje, zsír és a szénhidrát jut az eszébe, és elfelejtik azokat az apró, ám de annál fontosabb molekulákat, amiket vitaminoknak és ásványi anyagoknak - más néven, mikrotápanyagoknak - nevezünk.

A vitaminok és ásványi anyagok olyan vegyületek, amelyek nélkülözhetetlenek az emberi szervezet számára, azonban előállításukra - néhány kivételt eltekintve - nem képes.

A mikrotápanyagok a fehérjékkel, zsírokkal és a szénhidrátokkal ellentétben nem szolgáltatnak energiát, azonban kulcsszerepet töltenek be a szervezet optimális működésében. Elsődleges forrásaikat a mindennapi táplálékok jelentik, azonban a rendszeres sporttevékenység, valamint a különböző speciális táplálkozási irányzatok mind tovább növelik a szervezet vitamin és ásványi anyag igényét. Ilyen esetben hasznos lehet, pontosabban, egyszerűsíti a dolgunkat a kiegészítők alkalmazása.

Miként befolyásolja a vitamin és ásványi anyag ellátottság a sportteljesítményt?

A legtöbb mikrotápanyag közvetlen hatással bír az erőszintre, a regenerációra és egyáltalán a fejlődés ütemére. A vitaminok és ásványi anyagok ugyanis döntő szerepet játszanak a fehérje szintézisben, a szervezet anyagcsere folyamataiban és számos - a testépítés szempontjából is kritikus fontossággal bíró - hormon előállításában, szabályozásában. Ilyen például a tesztoszteron és az inzulin.
Ebből kifolyólag nem meglepő az a tény, hogy az elégtelen mikrotápanyagbevitel több fronton is negatívan befolyásolhatja a sportteljesítményt.

Mik lehetnek a mikrotápanyag hiány általános tünetei?

A vitamin és ásványi anyag hiány tünetei függenek a mértéktől, illetve hogy milyen mikrotápanyagból viszünk be a szükségesnél kevesebbet.
Általánosságban:

  • Fáradékonyság, csökkent teljesítőképesség
  • Gyenge, nem megfelelően funkcionáló immunrendszer
  • Hormonális egyensúlytalanság
  • Hangulatingadozások
  • Lassú regenerációképesség, stagnálás, a fejlődés elmaradása

Mega Daily Forte

Mi tehát a megoldás?

A megoldás a táplálkozási szokások megváltoztatása(mikrotápanyagokban gazdag élelmiszerek előtérbe helyezése) és igény szerint az étrend multivitaminnal történő kiegészítése jelentheti.

A multivitaminok olyan sokoldalú formulák, amelyek komplex módon és a szervezet számára megfelelő arányban tartalmazzák a vitaminokat és ásványi anyagokat. A Scitec palettáján számos komplex multivitamin formula található, amelyek egymástól eltérő összetétellel és hatóanyag mennyiséggel rendelkeznek, így mindenki megtalálhatja a számára leginkább megfelelőt.
Sportolók számára leginkább, az alábbi három multivitamin készítményünket javasoljuk:

Mega Daily Forte:
• 26 aktív hatóanyaggal!
• Magas B-komplex és C-vitamin tartalom!
• K2 vitaminnal megerősítve!
• Általános igénybevételhez!

Multi Pro Plus:
• 30 aktív hatóanyaggal!
• Komplex, magas dózisú összetétel!
• Extra halolajjal, koenzim Q10-el és szőlőmag kivonattal megerősítve!
• Magas igénybevételhez!

Melyik multivitamint válasszam?

A választást több tényező is befolyásolhatja, mint például az életkor, a nem, a testsúly, a szellemi és fizikai aktivitás, a táplálkozási szokások stb.
Általánosságban elmondható, hogy minél több a heti edzések száma, illetve minél nagyobb a leterheltség mértéke a hétköznapokban, annál nagyobb figyelmet kell fordítani a megfelelő mennyiségű vitamin és ásványi anyag bevitelre.

Összegezve

Legyen akár szó hobbi vagy élsportról, testsúlycsökkentésről vagy erő és izomtömegnövelésről egy komplex vitamin és ásványi anyag formula rendszeres alkalmazása minden sportoló számára hasznos lehet.


Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!