Borsófehérje: az egyik legsokoldalúbb fehérjeforrás!

2020-10-27

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Az étrend-kiegészítők világában kétségtelenül a tejsavó örvend a legnagyobb népszerűségnek, köszönhetően kiemelkedő összetételének és sokoldalú felhasználhatóságának.

Előfordulhatnak azonban olyan helyzetek, amikor a tejsavó fogyasztása nem jöhet számításba és más fehérjeforrást kell előtérbe helyezni. Meglepő módon az egyik legjobb tejsavó alternatívát a növényi fehérjeforrások között találjuk, a borsófehérje személyében.

Nézzük, mik azok a tulajdonságok, amik méltóvá teszik a borsófehérjét a tejsavófehérje helyettesítésére!

Nagyszerű aminosav profil

A borsófehérje tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat. Ez azért különösen fontos, mert ezeket az aminosavakat a szervezet nem képes szintetizálni, így az ilyen típusú vegyületeket táplálék és/vagy étrend-kiegészítő formában kell bevinni.

BCAA és glutamin tartalma kiemelkedő, arginin tartalma pedig még a tejsavóét is felülmúlja.

Támogatja az izomtömeg növelést

Egy 2019-ben végzett kutatás eredménye alapján, a borsófehérje ellenállásos edzéssel kombinálva közel azonos hatékonysággal támogatja az izomépítést, mint a tejfehérjék.[1]

Hozzájárul a diéta sikerességéhez

Vizsgálatok igazolják, hogy a fehérjék a "legtáplálóbb" ételek, vagyis kevesebb is elég belőlük, hogy jóllakjunk. Ennek egyik oka, hogy a proteinek csökkentik a szervezetben a ghrelin nevű étvágyhormon, valamint növelik a YY-peptid nevű jóllakottság hormon szintjét.

Egy tanulmány kimutatta, hogy 20 gramm borsófehérje, amelyet 30 perccel egy pizza elfogyasztása előtt fogyasztottak el a tesztalanyok, átlagosan 12%-kal csökkentette az étkezés során elfogyasztott kalóriák számát.[2]

Antikatabolikus hatással bír

A borsófehérje felszívódási sebessége lassabb, mint a tejsavó-koncentrátumé, azonban gyorsabb, mint a kazeiné. Elnyújtott felszívódásának köszönhetően órákon keresztül képes ellátni az izomzatot tápanyaggal, így támogatva a nehezen megszerzett izomtömeg megőrzését.

Hipoallergén

A borsófehérje természetes módon vegán és gluténmentes fehérjeforrás, illetve nem tartalmazza a 8 leggyakoribb allergén élelmiszert sem, mint a földimogyoró, dió, szója, tojás, hal, kagyló, búza és tehéntej, ezért a legtöbb étrendbe tökéletesen beilleszthető.

Természetesen, ha valaki éppen a borsóra érzékeny vagy allergiás, abban az esetben számára a borsófehérje kerülendő fehérjeforrás.

Termékpalettánkon is megtalálható természetesen a borsófehérje, a 100% Plant Protein személyében!

100% Plant Protein

A 100% Plant Protein az egyik legjobb, rendkívül tiszta nyersanyagra épít: a belga Pisane® borsófehérje izolátumra, ami helyileg termesztett sárgaborsóból származik. Ez abszolút természetes és GMO-mentes, közel 90%-os fehérjetartalommal. A kivonás egy egyedi vizes folyamaton alapul, szerves oldóanyagok vagy hexán nélkül. A műtrágyázást és öntözést nem igénylő borsóültetvény környezetvédelmi szempontból nagyon „zöld”, és mivel a borsó helyben terem, az általunk hagyott ökológiai lábnyom kicsi.

A 100% Plant Protein nem tartalmaz hozzáadott cukrot, összetétele roppant kedvező, így gyakorlatilag a legtöbb táplálkozási programba tökéletesen beilleszthető.

Kiknek javasoljuk elsősorban a 100% Plant Protein fogyasztását?

  • Glutén-, laktóz- és tejfehérje érzékenyeknek
  • Vegetáriánus és vegán étrendet követők számára
  • Akik szeretnének egy kis változatosságot vinni a fehérje bevitelükbe
  • Akik szeretnék növelni a növényi élelmiszerek arányát az étrendjükbe

  1. Banaszek, A., Townsend, J., Bender, D., Vantrease, W., Marshall, A. and Johnson, K., 2019. The Effects of Whey vs. Pea Protein onPhysicalAdaptationsFollowing 8-Weeks of High-IntensityFunctionalTraining (HIFT): A Pilot Study.Sports, 7(1), p.12.
  2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22916818/
  3. Overduin, J.,Guérin-Deremaux, L., Wils, D. and Lambers, T., 2015. NUTRALYS®pea protein: characterization ofin vitrogastricdigestion andin vivogastrointestinalpeptideresponsesrelevanttosatiety. Food&Nutrition Research, 59(1), p.25622.

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!