Edzés utáni regenerálódás - gyorsan!

2019-06-17

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Javaslatok a gyorsabb regenerálódás elősegítéséhez sportolók számára

Sport közben azért is fáradunk el, mert az izmokban lévő szénhidrát raktárak kiürülnek. Ezért edzés után, ha megemelkedik a vércukorszint, sokkal hatékonyabban képes az inzulin az izomba építeni a szénhidrátokat.

EDZÉS UTÁNI REGENERÁLÓDÁS

A fogyókúrák során a szénhidrátbevitel csökkentésére intenek bennünket, ám teljesen más a helyzet aktív sport esetén, mert olyankor igen hasznos a szénhidrát. Fontos azonban, hogy a szénhidrátot ki kell érdemelni, vagyis csak aktív fizikai igénybevétel után ajánlatos nagyobb mennyiségben fogyasztani.

Minél intenzívebben sportol valaki, annál inkább fokozódik a vérében az inzulinhormon érzékenysége. Ha edzés nélkül valaki megenne például két kanál mogyorókrémet, abból nagy valószínűséggel inkább zsír lenne, mintsem az izmokat építené. Bár a vércukor emelkedése inzulinemelkedést eredményez, ha ezt nem előzi meg fokozott fizikai igénybevétel, akkor az izmoknak nem lesz szükségük cukorra, így nem is oda nem is fog beépülni, hanem a zsírraktárakat fogja gyarapítani.

A szénhidrátok ürülése-pótlása sportáganként más és más. Intenzív és hosszú időintervallumú ellenállásos illetve állóképességi sportok esetében, sport közben is érdemes bevinni könnyen emészthető szénhidrátokat, ásványi anyagokkal kombinálva, mert az izommunka sok nátriumot, kálciumot és magnéziumot használ fel, és az izzadással is sok távozik. Erre a célra javasoljuk termékeink közül az Isotec Endurance-t, aminek a segítségével hosszabb és keményebb edzéseket leszel képes véghezvinni, ráadásul a regenerációd is javul. Egy óránál rövidebb sporttevékenység esetén elég csak az edzés után pótolni a szénhidrátot.

    Isotec Endurance 1 kg
    4 390 Ft
    4 390,00 Ft/kg
    Kosárba teszem

Mikor érdemes edzeni?

Örök kérdés, hogy melyik napszakban érdemes edzeni. Reggel nagyobb a sérülésveszély, az ízületek és az izmok nincsenek bemelegedve, és a megfelelő bemelegítést időhiány miatt általában mellőzik az emberek. A nagyon kései (pl. este 10 körüli) edzés nem ajánlott, mert megnehezíti az elalvást illetve ront az alvás minőségén, aminek következtében többek között romlik a regeneráció is. Lehetőség szerint, úgy érdemes beiktatni a napirendbe az edzést, hogy a regenerálódás érdekében a végén legyen lehetőség legalább egy folyékony(turmix) és azt követően egy szilárd étkezésre.

Mennyi az izmok regenerálódási ideje?

A pihenőidő teljes mértékben az edzettségi szinttől és a táplálék ellátottságtól függ. Aki folyamatosan edz és céljainak megfelelően táplálkozik, annak sokkal gyorsabb az edzés utáni regenerálódás. Aki azonban még kezdő és/vagy nem figyel kellő mértékben a táplálékbevitelére annak lehet, hogy kell egy hét is, mire újra edzeni tud, mert az izomláz miatt az alapvető mozgás is nehézséget fog okozni.

Mivel tudunk a legjobban regenerálódni?

Az edzés alatt használjuk el a legtöbb energiát a nap során, az energiafelhasználás üteme egy nagyságrendnyit ugrik, a nyugalmi állapothoz képest tízszeres energiát használunk. Ekkor nem tudunk emészteni, mert adrenalin szabadul fel, ami gátolja az emésztést: amikor legnagyobb az ínség, akkor nincs segítség. Edzés után 20 percig csökken az adrenalin szint, de a keringés és az inzulinérzékenység még intenzív, azaz tudunk emészteni, és amit beviszünk, az nagy arányban, hatékonyan jut el a megdolgozott izmokhoz – ez nevezik „anabolikus ablaknak”.

Az „anabolikus ablak”, csak rövid ideig áll fent, ezért kulcsfontosságú, hogy edzések után könnyen és gyorsan emészthető tápanyagforrásokra alapozzuk a táplálék bevitelünket, és kizárólag olyan tápanyagokat fogyasszunk, amik maximálisan hozzájárulnak a hatékony és gyors regenerációhoz.

Az edzés utáni táplálék bevitelünket, turmixunkat magunk is összeállíthatjuk, vagy választhatjuk az egyszerűbb ámde komplexebb összetétellel rendelkező megoldást a tömegnövelő formulák személyében.

A tömegnövelők gyakorlatilag fehérje és szénhidrát keveréke, amelyek jobb esetben tartalmaznak olyan extra hatóanyagokat, mint a kreatin, a BCAA, a glutamin és a beta-alanin.

Termékpalettánkon számos tömegnövelő formula megtalálható, amelyek közül a Jumbo Hardcore és a Myomax Hardcore számít a csúcsragadozónak!

    MyoMax Hardcore 3,08 kg
    18 990 Ft
    6 165,58 Ft/kg
    Kosárba teszem
    Jumbo Hardcore! 3,06 kg
    Scitec Nutrition
    Kiváló Minőség
    16 990 Ft
    5 552,29 Ft/kg
    Kosárba teszem

Mindkét formula kimagasló fehérje és több komponensű szénhidrát tartalommal bír, megannyi extra komponenssel.

Ha szeretnéd a regenerációd és ezáltal a fejlődésed ütemét a maximumra csavarni, koronázd meg az edzéseidet valamelyik masszív összetételű edzés utáni formulánkkal.


Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!