Fokozd a szellemi és fizikai teljesítőképességed a Ginkgo Biloba erejével!

2020-12-02

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Az emberiség már évezredek óta használ különféle gyógynövényeket egészségének támogatása, szellemi és fizikai teljesítményének javítása érdekében.

A páfrányfenyőnek, vagy közismertebb nevén Ginkgo Bilobának Ázsiában már 5000 éve ismerik jótékony hatását és gyógynövény mivoltát. 1436-ban a Ming dinasztia idejében jegyezték fel elsőnek kedvező hatását, 1505-ben pedig már az agy "jótevőjeként" tartották számon. Európába, csak a 18. századba került, ahol különleges kinézete miatt közkedvelt dísznövénnyé vált. Ma már, a világ egyik legnagyobb mennyiségben vásárolt gyógynövénye és étrend-kiegészítője.

A Ginkgo Bilobában található hatóanyagok alapvetően két csoportba oszthatók: flavonoidok és terponoidok. Ezek a vegyületek antioxidáns mivoltuknak köszönhetően védelmet nyújtanak a szabadgyökök oxidatív sejtkárosodása ellen, növelik a verőerek rugalmasságát, javítják a vérkeringést és fokozzák az agy és a végtagok vérellátását. Ebből adódóan felhasználásával az élet szinte minden területén profitálhatunk.

Ginkgo Biloba és a szellemi teljesítőképesség

A Ginkgo Biloba egyaránt növeli a rövid és hosszú távú memóriát,valamint javítja az információfeldolgozás, valamint a szó- és arcfelismerés sebességét. Ezek a hatások az agy fokozott véráramlásának tulajdoníthatók, aminek következtében az agy több tápanyagot és oxigént képes felvenni. [1]Serkenti a központi idegrendszert, - kávé vagy egyéb stimuláns tartalmú kiegészítők nélkül is maximális mentális fókusz érhető el vele. Kitűnően alkalmazható vizsgaidőszakban vagy komoly szellemi megterhelés esetén.

Ginkgo Biloba és a fizikai teljesítőképesség

A Ginkgo Biloba fokozza a vérkeringést, ami nemcsak az agyműködés szempontjából hasznos, hanem az izomműködésre is kedvező hatást gyakorol, ráadásul több fronton is:

  • az intenzív keringésű izomzathoz több oxigén jut, így növekszik annak teljesítőképessége
  • könnyebben távoznak belőle a salakanyagok, így a fáradtságérzet később jelentkezik, a regeneráció felgyorsul.
  • fokozódik a tápanyagfelvevő képesség

Kitűnően alkalmazható továbbá az edzések alatti koncentrációképesség javítására, valamint az agy-izom kapcsolat erősítésére – ami az egyik legfontosabb tényező akkor, ha célod az izomtömeged fejlesztése.

Ginkgo Biloba és az egészségmegőrzés

  • A Ginkgo Bilobá-t keringésjavító és értágító hatása miatt gyakran alkalmazzák a szív és érrendszer egészségének támogatására, visszérre vagy keringési problémákra.[2]
  • Segíthet a memória korral járó csökkenésének megállításában.[3]
  • Jótékony lehet demencia esetén.[4]
  • Adaptogén gyógynövény mivoltának köszönhetően felveszi a harcot a stressz, a szorongás és az enyhe depresszió ellen.[5]

Hogyan használd?

A Ginkgo Biloba ma már kapszula, tabletta, folyékony kivonat és tea formában is elérhető.

A maximális hatás eléréséhez mindenképp a kivonatot tartalmazó formulákat válaszd, hiszen a teákhoz vagy az őrleményekhez képest jóval koncentráltabb formában, ezért jelentősen nagyobb mennyiségben tartalmazza az adott növény aktív hatóanyagait.

A mi Ginkgo Biloba termékünk magas minőségű, 27%-os Ginkgo flavon glikozid-tartalomra standardizált, növényi kivonatot tartalmaz.

A páfrányfenyő ajánlott napi adagja céloktól függően, napi 60-240 mg között mozog.

Fontos!

A Gingko Bilobát tilos véralvadásgátlókkal együtt szedni, mert növeli a vérzés kockázatát.

Forrás:

  1. [1] Silberstein RB, others. Examining brain-cognition effects of Ginkgo biloba extract: brain activation in the left temporal and left prefrontal cortex in an object working memory task. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine 2011:Article ID 164139, 10 pages (2011).
  2. Shu Z, SharAH, Shaken M, et al Pharmacological uses of Ginkgo Biloba Extracts for Cardiovascular Disease and Coronary Heart Diseases int. J. Pharmacol. 2019. 15, 1-9
  3. Dodge HH, Zitzelberger T, Oken BS, et al. A randomized placebo-controlled trial of Ginkgo Biloba for the prevention of cognitive decline. Neurology.2008 May6;70 19 pt 2:1809-17
  4. Ernst E, Pittler MH. Gingo Biloba for dementia: a systematic review of double-blind, placebo controlled trials. Clin Drug Invest. 1999;17:301-308.
  5. Rai D, Bhatia G, Sen T, et al. Anti-stress effects of Ginkgo Biloba and Panax Ginseng: a coparative study. J Pharmacol Sci. 2003 Dec;93(4):458-64.

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!