Őszi vitaminok

2019-10-21

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

Megszállott sportoló vagy, aki nem keres kifogásokat csak megoldásokat az edzésre? Mi elhisszük neked, azonban a szervezeted bedobhatja a törölközőt, amikor az intenzív edzés által igénybe vett immunrendszerre még ráterhel az ősszel érkező megfázásos időszak és a megváltozott környezeti feltételek.

Ugye nem akarsz a betegségek és az abból való felépülés miatt kihagyni egyetlen edzést sem? Tudtad, hogy az aktívan sportoló férfiaknak és nőknek egyaránt magasabb a vitaminszükségletük az erős fizikai igénybevétel, az intenzív regeneráció és a gyorsabban működő anyagcserefolyamatok miatt? Ehhez a tényhez hozzájön még az is, hogy ősszel bizony sok minden változik, ami befolyásolja az immunrendszer állapotát és erre tudatosan fel kell készíteni a szervezeted.

Kíváncsi vagy, mely vitaminokból kell ebben az időszakban többet fogyasztanod és hogyan tudod felfegyverezni az immunrendszered a betolakodókkal szemben? Érdekel, hogy mi változik ősszel, amiért fontos ezekre odafigyelned?

  • Tudományosan igazolt tény, hogy bizonyos vírusok, baktériumok hideg, nyálkás időszakban sokkal jobban terjednek és ilyenkor fertőznek. Mindenki tudja, hogy ahogy beköszönt az ősz, a hideg, az esős idő, jellemzően jön vele a „megfázás” is. Egyszerű következtetés így azt mondani, hogy kitettebbek vagyunk a fertőzésekkel szemben a hideg időszakban.
  • Szintén mindenki ismeri azt a tényt, hogy az őszi időszakban más a nap ereje, és mivel nincs már strandszezon sem, nem éri a bőrfelszínt annyi értékes napfény sem. Ha pedig nem ér kellő idejű és minőségű napfény, egy nagyon fontos vitaminból hiányt szenvedhet a szervezet. Sejted melyik az?
  • Ha nyáron kihasználtad a természet adta csodás ízeket, színeket, vagyis sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztottál, természetes módon erősítetted az immunrendszered. A hideg időszakokban jelentősen visszaesik a természet adta kínálat, ezért hacsak nem vagy a nagyon tudatosan táplálkozók egyike, akkor nem biztos, hogy tudod fedezni a vitamin és ásványi anyag szükségleted kizárólag a táplálkozással.

MIBŐL KELL TÖBBET FOGYASZTANOD?

C-vitaminból: a megfázásos időszakok előtt tudatosan fölemelheted a C-vitamin napi dózisát (napi 1000-1500 mg-ra), mely erősítve immunrendszered, ellenállóbbá teheti szervezeted a fertőzésekkel szemben. A C-vitamin nagyon hamar képes oxidálódni, vagyis nagyon könnyen bomlik és nem tudja kifejteni hatását. A legjobb, ha olyan C-vitamint vásárolsz, ami gyomorsaválló kapszulában van. A kapszula héja védi a hatóanyagot a gyomorsavtól és ott engedi kiszabadulni ahol kell. Nagyon fontos, hogy a megfelelő dózis mellett erre is odafigyelj, hiszen lehet, hogy a dózis rendben lenne, de a beviteli módszer nem (ilyen pl.: aszkorbinsavat keverni a forró teába és várni a hatást..) (Termék: C-1000+bioflavonoids by Scitec)

D-vitaminból: a D-vitamint szervezetünk maga is képes előállítani bizonyos környezeti feltételek mellett. Mivel ezek a feltételek a hidegebb időszakban megváltoznak, szükséges lehet felemelni a D-vitamin fogyasztását. Minimum a napi ajánlott mennyiséget vidd be étrend-kiegészítővel, hogy biztosan tudd, hogy megvan a napi minimálisan szükséges mennyiség. Ez a vitamin a zsírban oldódó vitaminok egyike, vagyis oldódásához, ahhoz, hogy jól tudjon hasznosulni a szervezetben némi zsír is szükséges. Vannak olyan termékek, amelyek már alapból tartalmaznak zsírokat is, de elég, ha egyszerűen jó időpontban (pl.: főétkezés) visszük be a D-vitamint. (Termék: Vitamin D3 by Scitec)

Multivitamin: ha táplálkozásodban nem kapnak helyet naponta a zöldségek és gyümölcsök megfelelő mennyiségben, három dolgot tehetsz. Ilyenkor is kaphatók ám szezonális zöldségek és gyümölcsök, amiket étrendedbe illesztve naponta, kielégítheted szervezeted szükségleteit. Adott esetben ezt ki lehet egészíteni jó minőségű mirelit zöldségekkel, gyümölcsökkel. Vásárolhatsz multivitamint is, de számolni kell azzal, hogy ebben az esetben a növényekben található egyéb hasznos anyagokat nem viszed be a szervezetbe (flavonoidok, rostok). A harmadik, hogy olyan terméket vásárolsz, amely zöldségek és gyümölcsök porított verzióját tartalmazza, így újra kihasználhatod a nyár sokszínűségét és az egyéb növényi hatóanyagokat is beviszed szervezetedbe. (Termék: Vitagreens & fruits with stevia by Scitec)

Speciális állapotok: bizonyos állapotokban külön oda kell figyelned az állapotodhoz megfelelő vitamin- és ásványi anyag bevitelre. Ilyen az intenzív sport, terhesség, műtétek, fogyókúra, tömegnövelés stb. Ebben az esetben az őszi ajánlásunk mellett vedd figyelembe sajátos szükségleteidet is és kérdezz meg egy szakértőt arról, hogy a te állapotodban, milyen fontos vitaminokat, ásványi anyagokat ajánlott fogyasztani és milyen dózisban.


Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!