Tömegnövelő: A tömegnövelés alapoktól a termékekig (útmutató)

2019-10-13

Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Belépés/Regisztráció

A tömegnövelés az egyik leginkább félreértett kifejezés a testépítés világában.

Sokan úgy gondolnak rá, mint a szálkásítás könnyű és kényelmes ikertestvérére.

Pedig a helyes tömegnövelés egyáltalán nem könnyebb, mint a diéta.

De mi is az a tömegnövelés? Hogyan kell jól csinálni? Mire jók a tömegnövelők, mi a különbség köztük, hogyan kell szedni, és az örök kérdés: fehérje vagy tömegnövelő?

A TÖMEGNÖVELÉS

A tömegnövelés kevésbé félreérthető neve izomtömeg növelés.

Az a célja, hogy minél nagyobb izomtömeget szedjünk magunkra.

De ennek van egy másik fele is, amit sokan elfelejtenek: Minél nagyobb izomtömeg, minél kevesebb zsír felszedésével!

Ahhoz, hogy ez megtörténjen, ugyanolyan szigorú étkezésre van szükség, mint egy diéta során.

Az izomtömeg csak a megfelelő körülmények között tud növekedni, és mint azt tudjuk, az edzés csak a 20-30%-át adja a képletnek, a fejlődés nagy része a táplálkozáson múlik.

Az edzéssel mikrosérüléseket idézünk elő az izomszövetekben, aminek a hatására jóval erősebben és nagyobb méretben regenerálódik az izom. Ehhez pedig tápanyagra van szüksége.

Jó sok tápanyagra.

Fehérjéből, ami az izmok építőanyagaként szolgál, legalább 2g / testsúlykilogrammra van szükség, tehát egy 100 kilós ember esetében ez 200 g fehérjét jelent.

Szénhidrátból pedig 4-6 / tskg. De itt jön a lényeg: jó minőségű szénhidrátra van szükség (pl. rizs, bulgur, zab), nem gyorsan felszívódó, vércukrot felnyomó ételekre (pl.: csokik)

Ez egy 100 kilós ember esetében könnyen kiszámolható, hogy körülbelül napi 1 kiló csirkét/halat jelent, illetve közel ugyanennyi rizst.

Ezt a mennyiséget szinte senki sem képes bevinni, és ha mégis, az nagyon megterheli a szervezetet.

Itt jönnek a képbe a tömegnövelők.

A TÖMEGNÖVELŐ

A tömegnövelő lényegében jó minőségű fehérje és szénhidrát keveréke.

Általában az ilyen készítmények tartalmaznak gyorsan és lassan felszívódó fehérje- és szénhidrátforrásokat is, így gyakorlatilag bármikor fogyaszthatóak.

A legnagyobb előnye, hogy nagyon gyorsan és könnyen juttatható be a szervezetbe, nem kell hozzá fél kiló ételt megenni, csupán egy turmixot meginni.

A fehérje és szénhidrát mellett tartalmaznak egyéb táplálékforrásokat is:

  • hozzáadott aminosavakat (főleg glutamint és BCAA-t)
  • vitaminokat (főleg C-vitamint)
  • kreatint.

Mivel ennyire sokféle tápanyag van benne, ezért segíti az edzés utáni regenerációt, de magát az edzésmunkát is!

Amit még fontos megemlíteni a tömegnövelőkkel kapcsolatban: úgy juttatják el a tápanyagokat az izmaidhoz, hogy közben nem tartalmaznak más, felesleges anyagot (pl.: zsírt). Ez egy nagyon fontos szempont a minőségi tömegnöveléshez.

Amennyiben szeretnéd tömegnövelőkkel kiegészíteni a táplálkozásodat, és egy igazán minőségi készítményt szeretnél, kezdőként a Jumbo Professionalt, haladóként pedig a Myomax Hardcore-t ajánljuk.

Mindkét tömegnövelő a fehérjén és szénhidráton kívül tartalmazza a fentebb említett extra hatóanyagokat is, így a maximális hatást tudják kifejteni.

A TÖMEGNÖVELŐ SZEDÉSE

A tömegnövelő nagyon jól tud helyettesíteni egy teljes étkezést, ezért bármikor fogyasztható.

Azonban a hatását legjobban akkor tudja kifejteni, amikor az izmok különösen ki vannak éhezve – és ez az időpont edzés után van.

Ekkor a glikogénraktárak üresek, és nagyon gyorsan pótolni kell a mikrosérüléseket szerzett izmok tápanyagát, hogy minél előbb megkezdhesse a regenerálódást.

A tömegnövelő készítményekben gyors felszívódású tápanyagok is vannak, ezért tökéletesen alkalmas az edzés utáni fogyasztásra.

Azonban érdemes mértékkel fogyasztani, mert a nevében is benne van: táplálékkiegészítő.

Ez azt jelenti, hogy a nap legnagyobb részében, a táplálkozást főleg szilárd ételeknek kell adnia, és a táplálákkiegészítőt csak az étrend kiegészítéseként használni.

FEHÉRJE VAGY TÖMEGNÖVELŐ?

Sokan nem tudják eldönteni, hogy melyik készítményt érdemes fogyasztaniuk.

Pedig nem bonyolult, a kérdés csak az, hogy mi a cél:

  • szálkásítás
  • tömegnövelés.

Szálkásításnál egyértelműen fehérje turmixot kell innod, mert ekkor a szénhidrátokból folyamatosan vissza kell venned, ahogy haladsz előre a fogyásban.

Tömegnövelésnél már kérdésesebb a helyzet, hiszen ekkor mindkét készítmény segíthet.

Tömegnövelőt akkor érdemes fogyasztanod, ha szereted a kész megoldásokat, és erre pénzt is szívesen áldozol.

Amennyiben viszont nem ez a helyzet, és szereted te magad összeválogatni a tápanyagaidat, akkor jobban jársz a fehérjével – mert olyan szénhidrátokat adhatsz hozzá, amilyet te szeretnél.

Ekkor a 100% Whey Protein Professional-tajánljuk fogyasztásra, amely egy minőségi tejsavó készítmény – a tömegnövelőhöz hasonlóan hozzáadott aminosavakkal!

KÁROS-E A TÖMEGNÖVELŐ?

Sokan összetévesztik a tömegnövelőt a tiltott doppingszerekkel, valószínűleg a neve miatt.

Ez azonban hatalmas tévedés, a tömegnövelők nem tartalmaznak semmiféle hormont vagy doppingszernek minősülő anyagokat – csupán olyan tápanyagot, amelyet a mindennapi élelmiszerekből vonnak ki: fehérjét, és szénhidrátot.

A tömegnövelő ezeknek a mindennapos élelmiszereknek a koncentrált formátuma, a felesleges tápanyagok elhagyásával. Ezért például nem igazán tartalmaznak zsírt.

Azonban érdemes vigyázni, mert bár nincsen semmiféle mellékhatásuk sem, fogyasztásuk zsírosodással járhat – de ez a tömegnövelés alatt természetes. Amennyiben a tömegnövelő készítményekben található tápanyagokat élelmiszerekből vinnénk be, ugyanúgy zsírosodnánk, ha nem jobban!

ÖSSZEGZÉS

A tömegnövelést pontosabban izomtömeg növelésnek nevezzük, hiszen nem a testsúly tömegének a növelése a cél, hanem az izomzaté.

Magyarul: úgy szeretnénk izmosodni, hogy közben minél kevesebb zsírt szedünk fel.

Erre a legjobb megoldást a különböző tömegnövelők nyújtják.

Amennyiben kíváncsi vagy a Scitec Nutrition tömegnövelő készítményeire, ide kattintva nézheted meg őket!


Kérdésed van a cikkel kapcsolatban? Tedd fel!

Ebben a rovatban kérdéseket csak regisztrált felhasználóink tehetnek fel!
Kérlek, jelentkezz be!